Вход Господень в Иерусалим

Вход Господень в Иерусалим

 

Значение праздника

За неделю до Святой Пасхи Церковь празднует Вход Господень в Иерусалим, или Вербное воскресенье. Это событие описывают все четыре евангелиста как одно из главных в земной жизни Спасителя.

Сотворив накануне чудо воскресения Лазар, Христос совершает торжественное вхождение в Иерусалим. Новость о происшедшем чуде воскрешения человека, пробывшего в гробнице уже четыре дня, мгновенно разнеслась по иерусалимским пределам, и народ восторженно встречал Христа, громко восклицая: «Осанна (Спасение) Сыну Давидову! Благословен Грядущий (Приходящий) во имя Господне!»

 

Люди срезали зеленые пальмовые ветви и постилали их вместе со своими одеждами под ноги въезжавшему в Святой град- так в Древнем Израиле встречали только царей и победителей. Но не для славы пришел Господь накануне еврейской Пасхи в Иерусалим, а для того, чтобы претерпеть Крестную смерть для спасения людей.

 

История празднования

По традиции Святого Града, существовавшей еще до X века, в этот праздник вечером происходит торжественное шествие с пальмовыми ветвями из Вифании в Иерусалим. На Руси верующие идут в храм не вечернее праздничное богослужение с веточками вербы. Этим растением заменяют пальмовые ветви, которые не растут в наших краях. Верба раньше всех распускается весной, ею сама природа возвещает нам победу жизни над смертью как образ Воскресения Христова. отсюда появилось другое название праздника- Вербное воскресение.

Вербу освящают накануне праздника на вечернем богослужении, после чтения Евангелия. Освященные веточки вербы уносят домой и хранят в святом углу рядом с иконами.

 

Вербное воскресение всегда бывает Великим постом, однако в этот день делается послабление в пище: на трапезе разрешается рыба.

 

 

Из Послания к Филиппийцам святого апостола Павла (4:4-9)

 

Радуйтеся всегда о Господе: и паки реку: радуйтеся.  Кротость ваша разумна да будет всем человеком. господь близ.  Ни о чемже пецытеся, но во всем молитвою и молением со благодарением прошения ваша да сказуются к Богу:  и мир Божий, превосходяй всяк ум, да соблюдет сердца ваша и разумения ваша о Христе Иисусе.  Прочее же, братие (моя), елика суть истинна, елика честна, елика праведна, елика пречиста, елика прелюбезна, елика доброхвальна, аще кая добродетель и аще кая похвала, сия помышляйте. Имже и научистеся, и приясте, и слышасте, и видесте во мне, сия творите: и Бог мира будет с вами.

 

Иисус же прежде шести дний Пасхи прииде в Вифанию, идеже бе Лазарь умерый, егоже воскреси от мертвых. Сотвориша же Ему вечерю ту, и Марфа служаше: Лазарь же един бе от возлежащих с Ним. Мариа же приемши литру мира нарда пистика многоценна, помаза нозе Иисусове, и отре власы своими нозе Его: храмина же исполнися от вони масти (благовонныя). Глагола же един от ученик Его, Иуда Симонов Искариотский, иже хотяше Его предати:  чесо ради миро сие не продано бысть на триехъ стех пенязь и дано нищимъ? Сие же рече, не яко о нищих печашеся, но яко тать бе, и ковчежец имеяше, и вметаемая ношаше. Рече же Иисус: не дейте ея, да в день погребения моего соблюдет е: нищия бо всегда имате с собою, Мене же не всегда имате. Разуме же народ мног от иудей, яко ту есть: и приидоша не Иисуса ради токмо, но да и Лазаря видят, егоже воскреси от мертвых. Совещаша же архиерее, да и Лазаря убиют, яко мнози его ради идяху от иудей и вероваху во Иисуса.  Во утрий (же) день народ мног пришедый в праздник, слышавше, яко Иисус грядет во Иерусалим, прияша ваиа от финик, и изыдоша в сретение Ему, и зваху (глаголюще): осанна, благословенъ грядый во имя господне, царь израилев. Обрет же Иисус осля, вседе на не, якоже есть писано: не бойся, дщи сионя: се царь твой грядет, седя на жребяти осли. Сих же не разумеша ученицы Его прежде: но егда прославися Иисус, тогда помянуша, яко сия быша о Нем писана, и сия сотвориша Ему. Свидетелствоваше убо народ, иже бе (прежде) с Ним, егда Лазаря возгласи от гроба и воскреси его от мертвых: сего ради и срете Его народ, яко слышаша его сие сотворша знамение.

 

 

Тропарь, глас 4

Спогребшеся Тебе крещением, Христе Боже наш, безсмертныя жизни сподобихомся Воскресением Твоим, и воспевающе зовем: осанна в вышних, благословен Грядый во имя Господне.

 

Кондак, глас 6

На престоле на небеси, на жребяти на земли носимый Христе Боже, ангелов хваление, и детей воспевание приял еси зовущих Ти: благословен еси грядый Адама воззвати.

 

Величание

Величаем Тя, Живодавче Христе, осанна в вышних, и мы Тебе вопием: благословен Грядый во имя Господне.

 

Материал взят с сайта http://st-tatiana.ru/2015/04/05/vxod-gospoden-v-ierusalim/

 

(453)